Translate

2023/07/21

私にも隠し場所が出来ました

 今日は皆さんに報告があります。

           【私にも遂に隠し場所が出来ましたー!!】

前回のブログでキャサリンからのプレゼントについて報告しました。私は現在5つのプロジェクトを同時進行しているので、1つか2つのプロジェクトが終了したらキャサリンからのプレゼントを始めることもお話しました。その時に友人のパメラが「隠し場所が出来たね」と言いました。私はパメラに言われて初めて隠し場所が出来たことに気づきました。

さらに。こちらを見てください。⤵️

パメラが誕生日のプレゼントに送ってくれたキットです。SALと呼ばれる部類に入るキットだと思います。ミシンをはじめ裁縫道具が沢山描かれていて楽しいデザインです。写真の右下のカードも一緒に送ってくれました。彼女が大好きな沖縄のカードです。琉球美人と呼ばれる女性が描かれていて美しいカードです。

糸の多さを見て私の体は固まりました。しかしながら、遣り甲斐があると感じています。

改めてブログでもお礼を言わせて下さい。パメラ、可愛いデザインのキットと素敵なカードをありがとう。あなたの気持ちを大切に縫います。でも、キャサリンからのプレゼントと同じように、5つのプロジェクトのうち1つか2つが終了してから始めることになることを許して下さい。

このパメラからのプレゼントも合わせて、私の隠し場所には一気に2つのキットが保管されました。皆さんは既に隠し場所を持っていますよね?私はステッチャーの先輩である皆さんにまた一歩近づいた気分です。

皆さんは隠し場所のあるプロジェクトを正確に把握していますか?数や進行状況等。それとも把握出来ないくらいの隠し場所を持っていますか?


5 件のコメント:

diamondc さんのコメント...

Lovely gift from Pamela.
The card is beautiful.
You now have stash.


Catherine

匿名 さんのコメント...

I have a lifetime of projects and fabrics and threads and beads ready to be worked whenever I’m ready to work on them. Sometimes I buy some stitch related thing with no idea at the time on how I will use it. You need to have a variety in case you want something new. I’m glad you like the new project and I look forward to your next report on your current projects.
Pamela

匿名 さんのコメント...

I think it is good to have a hiding place that I can easily find! When I see too many projects on the table, I sometimes feel overwhelmed and give up on stitching. I don't want my embroidery to be stressful! So a hiding place where projects I have not started yet can rest and wait for the day I have time for them is good. However, if I hide things too well, I might forget about them!
Giving each project a name or a number might be a good idea to keep track of each one.
You got some beautiful gifts from Pamela. She is such a good friend.
Queenie

匿名 さんのコメント...

Lovely gifts! It’s so nice to have a stash to choose from! I keep my charts and kits in various places. A big cupboard for the kits and charts I am not planning to stitch very soon. A big folder for the charts I want to stitch in the next year or two. Or maybe three!
Serendipitous Jo

Leonore Winterer さんのコメント...

Every stitcher needs a stash! I got a fairly good idea what is hiding in mine, but sometimes I like to look around and find forgotten treasure...

同時進行 ⑨ 進行報告

 みなさん、こんにちは。今日は「クロスステッチ 和の柄」の進行報告をします。昨年7月から1段仕上がる毎に4つの部屋の和の柄の紹介をしてきました。そしてやっと最後の8段目の4つの部屋が完成し紹介出来る準備が整いました。では早速8段目をご覧下さい。⤵️ 左の部屋から紹介していきます。...